Bacardi – „Vidd haza a bárt!”

A Bacardi-dinasztia a pandémia alatt is megtalálta a fogyasztóhoz való elérés útját.
Bacardi - „Vidd haza a bárt!”

Amikor az első lezárást követően a bárok lassan újra megnyíltak, a 2500 Bacardi-alkalmazott meghívhatta 3-3 barátját egy koktélra a a cég költségén. Mindez a „Vissza a bárokba”-kampány keretei között történt. A Bacardi vezetője, Nicolas Rampf ezzel akarja feléleszteni újra a bárlátogatási szokásokat.

Most a klubok, bárok újra le vannak zárva. A bezárások olyan italok gyártóját sújtják, mint a Bacardi, a Bombay Sapphire Gin, a Grey Goose Wodka, Patron Tequila és a Martini, ugyanis ezeket mind egy konszern gyártja. „A bárokban az emberek kipróbálhatják az új italokat, ezért fontos csatornát jelentenek a márkaépítésünkben” – mondja Rampf. A gyár segíteni akar a bezárást megsínylő bárokon, ezért elindított egy újabb - ezúttal online – kampányt „Vidd haza a bárt!” címmel.

A portálon a bártulajdonos mindent megtalál, amire szükség van egy házhozszállítási szolgáltatás létrehozásához. A vendéglősök ingyenes szoftvert kapnak saját koktélcímkéik, receptjeik megtervezéséhez és kinyomtatásához, valamint közösségi média marketinggel kapcsolatos segítséget is elérnek. A világszerte ismert családi kézben lévő szeszesital-gyártó azzal segít a pandémia alatt csak elvitelre dolgozó bároknak, hogy átadja a „Cocktail to go” know-how-ját a bártulajdonosoknak. A bárok számára ingyenes, és végső soron a gyártó is profitál belőle a világjárvány után.

A Bacardi-história

A Bacardi alapítása óta 158 különféle válságon van túl. Háborút, földrengéseket élt meg. 1862-ben a spanyol emigráns és kereskedő, Facundo Bacardi Masso vett egy kis rumpárlatot Kubában, és egy szeszesital-forradalmat indított el. Fogyaszthatóvá tette az addig alig iható „tüzes vizet”. Két desztillátumból finom, tiszta rumot készített, amely alkalmas keverésre. Facundo Bacardi tehát letette a koktélkultúra alapjait. Ez abban az időben nagy technológiai előrelépés volt.

Bacardi felesége, Amalia ebben az időszakban viszont a házuk tetőszerkezetében denevéreket fedezett fel, amelyekről azt gondolta, hogy szerencsét hoznak neki. Ez inspirálta abban, hogy kifejlessze a világ egyik legrégebbi márkájú logóját, a fekete denevért, amely 158 éve minden Bacardi-s üvegen díszeleg.

Az egyik leghíresebb koktél a Cuba Libre azokból az időkből származik, amikor Kubát felszabadították a spanyol gyarmatosítók keze alól. Az amerikai katonák és a kubai szabadságharcosok mixelték össze a kólát és a Bacardit és ezzel koccintottak 1900-ban Kuba szabadságára. Az 1920-as években, az amerikai szesztilalom idején Ernest Hemingway és a nagy hollywoodi sztárok Kubába jártak élvezni a könnyű életet és persze a Cuba Libre ízeit.

Fidel Castro idejében, az 1960-as években a Bacardi családot kiforgatták vagyonukból. A családtagok száműzetésbe kerültek, de vállalatuk túlélte, mert Mexikóban, Mexikóban, az Egyesült Államokban és Spanyolországban már addigra gyárakat alapítottak.

Ma már a székhelyük Bermudán van, a cég értékét pedig 4 milliárd dollár környékére becsülik.

A felvásárlásokból származó márkákkal, a portfólió csaknem 200 márkára nőtt. 2018-ban átvette a Bacardi a Tequila gyártóját is, a Patron Spiel-t, 5,1 millió milliárd dollárral nőtt tovább a cégérték. Európa a Bacardi második legnagyobb piaca. A cég világszerte hozzávetőleg 7000 dolgozójának biztosít megélhetést. Családias cégnek mondják magukat, dolgozókat egymás között „Primos”-nak hívják, ami spanyolul az „unokatestvér”-t jelenti.

Hatalmi harcok

Már nyolcadik generáció örökli az elnöki széket Facundotól, a cég alapítójától mint közvetlen utód. A Bacardi családnak körülbelül 400 élő tagja van. Néhányan közülük a cégben dolgoznak. Évente egyszer találkoznak az örökösök a világ minden tájáról, és információkat cserélnek a cégről.

Ahogy minden - nagy hatalommal bíró – dinasztiában, Bacardiéknál is vannak harcok. Monika és Maria Louisa, az alapító dédunokájának özvegye és a lánya úgy érzik, hogy a Bastille Trust, egy liechtensteini családi alapítvány megbízottai osztalékot raboltak el tőlük. A „valótlan és rágalmazó” vádakat elutasítják, a cég pedig nem kíván nyilatkozni a családi ügyekről.

Koronavírus-idők

2018-ban zárta be németországi palackozógyárát a Bacardi. Az italok zömét a kiskereskedőknél megtaláljuk. ”Az e-kereskedelem a pandémia idején hajtóerőként működött. Egyik legfontosabb alappillérünk lett, sokat invesztáltunk bele” – mondta Nicolas Rampf, aki ezelőtt a L’Oreal-nál dolgozott marketingvezetőként. „Hosszútávon az e-kereskedelem a bevétel 12%-át biztosítja. Online áruljuk a prémiumtermékeink nagy részét. Itt megtalálható a ritkábban keresett, ámde exkluzív szortiment, amelynek a kiskereskedelemben már nem jut polchely vagy épp nem érdemes tartani. Ezen kívül el tudjuk érni azokat a partnereinket is, akikkel ezelőtt nem tudtunk személyesen találkozni. A közösségi média platformjain tudunk velük közvetlenül is kommunikálni” – sorolja Rampf a további előnyöket. A bevétel 30%-át a reklámba fordítják.

A bevétel 1/3-át karácsony környékén szerzi meg a cég. „Koronavírus idején nem elsődleges fogyasztói termék az égetett szesz” – mondja Rampf. „ Viszont az ünnepkor is a négy fal között vagyunk, és ezt szeretnénk kicsit különlegessé tenni. Így a bevált márkák felé fordulunk.”

A bestseller kétségtelenül a „Carta Blanca”. A rum mellett még a gin is megjelenik, amelyek közül a „Bombay Sapphire” a legkeresettebb. A gin és a Martini piacán is vannak gyümölcsös változatok. Az új Bombay Bramble egy pirosgyümölcsös gin-fúzió a nyers földi eper és málna ízeivel. A fogyasztók már az otthonukban is tudnak egy kellemes koktélt keverni, hiszen csak víz és jég kell az ún. „Twistail”-kapszulához és alapos felrázás után már iható is. Azokra is gondol a Bacardi, akik nincsenek oda az alkoholos koktélokért. Számukra a Martini Vibrante vagy Floreale a megoldás, amely alkoholmentesen hozza a koktél üdeségét. A kevés vagy a „virgin” (alkoholmentes) szeszesitalok kedvelői és a „tudatos fogyasztók” száma még mindig aránylag kevés a fogyasztók között, de a következő öt évben ez várhatólag megsokszorozódik. „Mert mindenekelőtt a digitális nemzedék alkohol nélkül szeret koktélozni.”

Kapcsolódó cikkek

Bacardi - „Vidd haza a bárt!”

Bacardi – „Vidd haza a bárt!”

A Bacardi-dinasztia a pandémia alatt is megtalálta a fogyasztóhoz való elérés útját.

Így születtek a jó ötletek

Aha-pillanatok alapítók életében

Így keletkeztek a népszerű startupok.

Online tanfolyamok – mutatjuk a lehetőségeket

Online tanfolyamok – mutatjuk a lehetőségeket

A Minerva 90 Felsőoktatási és Tanfolyamszervező Kft. online tanfolyamokat indít.