Tarts pihenőnapokat! Csak magaddal foglalkozz!

Tudod, hogy kell lecsendesíteni az elmét? Tudod, hogy tud a legjobban kikapcsolni az agyunk? Az agyunk állandóan és egyfolytában dolgozik. Még ha nem is a szó szoros értelmében dolgozunk, az agyunk akkor is folyamatosan jár. Gondolkodnunk kell vezetés közben, a boltban vásárolva, de akkor is dolgozik az agyunk, amikor este a tévét nézzük, de közben folyamatosan azon gondolkodunk, hogy milyen feladataink lesznek másnap. Gondolkodunk mosogatás közben, akkor is, amikor a kutyánkat tanítjuk és akkor is, amikor beszélgetünk a barátainkkal. Azaz, az agyunk szinte alig áll le, egyfolytában szükségünk van rá, ezért mindig teljes üzemmódban kell működnie. Rajtunk múlik, hogy mennyire, és mikor szabadságoljuk az agyunkat. Mutatjuk mivel és hogyan kell ezt kivitelezni.
Mindenkinek szüksége van - Tarts pihenőnapokat! Csak magaddal foglalkozz! – pihenőnapokra.

Művészeti tevékenységek

Az agyunk végtelenül hálás lesz, ha néha valami olyasmit csinálunk, ami nem a gondolkodásunkat, hanem a kreativitásunkat veszi igénybe. Agyunknak ezt a részét csak keveset használjuk. Nem baj, ha nem érzel affinitást a festészethez, néha ragadj ecsetet és alkoss valamit. De bármilyen más művészet is jó, nem feltétlenül kell a festéshez ragaszkodnod. A lényeg, hogy ne csak mindig dolgozz, hanem vegyél ki egy-két szabadnapot és éld ki a kreativitásodat.

Ne felejtsd el a gyermeki énedet

Felnőttkorunkban már csak halványan emlékszünk, milyen is volt gyereknek lenni. Én még emlékszem, milyen ellazító volt játszani és néha szeretnék újra gyerek lenni, hogy csak egyetlen egy dolog legyen fontos az életemben: a játék. A felnőttek kevesebbet is nevetnek, mosolyognak, és már nem játszanak. Pedig a játéknak még felnőttkorban is van szerepe. Nagyon jól oldja a stresszt és a terápiás hatása is van. Talán nem véletlen, hogy ma már felnőtteknek is készítenek például kifestőkönyvet.

Összpontosíts egyetlen dologra

Igaz, hogy valamennyit olvasás közben is gondolkodunk, főleg, ha elmélyedünk egy jó olvasmányban és a történetben érezzük magunkat. Ennek ellenére, az olvasás, a rendszeres olvasás nagyon jót tesz az agynak. Remekül oldja a stresszt és az agyunk kellemesen pihenni is tud. Ugyanilyen hatással van ránk a zenehallgatás is. Kicsit még jobban el is lazít, mint az olvasás, hiszen zenehallgatás közben aztán tényleg kellemesen ellazulhatunk, semmire sem kell figyelnünk, pusztán arra, hogy relaxáljunk és teljesen kikapcsoljunk.

A zenehallgatásról bővebben

Mindegy, hogy milyen zenét hallgatsz, mert bármilyen zene képes a stressz oldására, az izmok ellazítására és az idegrendszer lecsillapítására. A zene nagyszerűen oldja a feszültséget és kiemelkedő a nyugtató hatása. Ha szeretnél minél jobban ellazulni, hallgass klasszikus zenét. Sokkal jobban ellazít, mint bármi más. Ha nem is áll hozzád közel, mindenképpen próbáld ki a terápiás hatását.

Kapcsolódó cikkek

A másnaposság és az alkohol is - 5 dolog, amit nem tudtál a másnaposságról – káros az egészségre.

5 dolog, amit nem tudtál a másnaposságról

A másnaposság akkor alakul ki, ha előző nap túl sok alkoholt fogyasztottunk. Ha lehet, ne vidd túlzásba az alkoholfogyasztást. A cikkből kiderül, hogy mit is kell tudni a másnaposságról.

Mindenkinek szüksége van - Tarts pihenőnapokat! Csak magaddal foglalkozz! – pihenőnapokra.

Tarts pihenőnapokat! Csak magaddal foglalkozz!

Pihenésre mindenkinek szüksége van. Olyan napokat szükséges beiktatnunk a mindennapjainkba, amelyek ellazítanak és oldják a stresszt. Mutatjuk is, hogy melyek ezek!

Egészséget - Ajándékozzunk egészséget szeretteinknek – ajándékba is adhatunk.

Ajándékozzunk egészséget szeretteinknek

Az egészség fontos. Ha azt látjuk, hogy egy hozzánk közelállónak nagy szüksége lenne egy olyan termékre, ajándékra, amely az egészségét szolgálná, ne habozzunk, és lepjük meg vele.